Ali Ağaoğlu Bürokrasiden Bıktı Yurtdışına Açılıyor

İstanbul’da bürokratik engellerin yatırımcıları zorladığını belirten Ali Ağaoğlu, “Türkiye’de hiçbir dönem iş yapmak bu kadar zor olmamıştı.

Biz de bu yüzden yurtdışına yatırım kararı aldık” diye konuştu.

İSTANBUL’da yatırım yapmanın her geçen gün zorlaştığını söyleyen Ağaoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurul Başkanı Ali Ağaoğlu, rotayı yurtdışına çevirdiklerini ifade etti. Bakırköy’deki konut projesinin yaklaşık 2 yıl durdurulduğunu, enerji yatırımlarının EPDK engeline takıldığını hatırlatan Ali Ağaoğlu, “Türkiye’de hiçbir dönemde iş yapmak bu kadar zor olmamıştı. Bu nedenle şirket olarak yurtdışına yatırım kararı aldık. Know how’ımızı dışarıya taşıma zamanı geldi. Kadromuzu buna göre oluşturuyoruz” dedi.

Yurtdışında hem konut hem de enerji yatırımı planladıklarını ifade eden Ağaoğlu İran’ın öncelikli adresleri olacağını belirtti. Ambargo kalkan İran’ın müteahhitlik sektörü için büyük potansiyel taşıdığını ifade eden Ağaoğlu, “Tüm dünyanın gözü İran’da. Almanya’dan Amerika’ya tüm yatırımcılar bölgeyi takip ediyor.   İran’da uçaklarda oteller de yer yok. İran’ın yanı sıra Suudi Arabistan ve Almanya’da öncelikli pazarlarımız arasında” diye konuştu.

ULUDAĞ’IN İÇİNE ETTİK

Uludağ’daki My Mountain adlı otelinde gazetecilerle bir araya gelen Ağaoğlu, Uludağ’da turizm yatırımcılarının ciddi sıkıntılar yaşadığına da dikkat çekti. “Türkiye’de bürokratik oligarşi iyi şeyler yapılmasına izin vermiyor” diyen Ağaoğlu şunları söyledi: “Bakanlık ve yatırımcılar el birliği ile Uludağ’ın içine ettik. Bölgede ciddi bir sahiplik sorunu var. One Minute olayından sonra dönemin başbakanı şimdi ki Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan, Uludağ’ın Davos gibi yapılması emrini verdi. Ama daha beter oldu.”
Uludağ’da birinci bölgenin Orman Bakanlığı’na, ikinci bölgenin ise Turizm Bakanlığı’na bağlı olduğunu belirten Ali Ağaoğlu, “Birinci bölgede plan sorunu var. Bu sorun çözülecek denildi ve hazırlık aşamasında tesislere inşaat izni verildi. Ancak daha sonra saçma sapan bir plan açıklandı. Kaos ortamı yaratıldı. Hazırlanan yeni imar planları nedeniyle mevcut oteller kaçak duruma düştü.  Benim 35 bin metrekarelik otel yeni planlarda 4 bin metrekareye indirildi. Bu alanda otelcilik değil pansiyonculuk yapılır. Ben de oteli dört yıl önce kapatıp anahtarı Orman Bakanlığı’na teslim ettim. 300-400 kişi işsiz kaldı. Birinci bölgede bizim dışımızda çok sayıda otelin kapısına kilit vuruldu. Bu nedenle imar problemi olmayan ikinci bölgedeki bir oteli satın aldım” diye konuştu.

DAVOS DEĞİL FOS

Bölgede sadece Orman Bakanlığı’nın değil yatırımcıların da günahı olduğunu söyleyen Ağaoğlu, “Birlik olmadık, bencillik yaptık, el birliğiyle Uludağ’ı rezil ettik. Uludağ’ı kaybediyoruz, dağın en güzel otelleri kapandı. Bunların yenilenmesi lazım ama yatırım yapacak ekonomik güce sahip yatırımcı yok” dedi. Bölgede tüm ihtiyaçlara cevap verecek bir plana ihtiyaç olduğunu belirten Ağaoğlu yatırımcıların da teşvik edilerek Uludağ’ın 12 ay turizme açılması gerektiğini ifade etti.  Bursa Belediyesi’nin Uludağ için yetki istediğini ancak Orman Bakanlığı’nın izin vermediğini hatırlatan Ağaoğlu, “Orman Bakanlığı Bursa Büyükşehir Belediyesine Bursa’yı güzelleştirsin Uludağ’a karışmasın demiş. Bende Orman Bakanlığı’na gidin ayılarla ilgilenin turizme karışmayın diyorum. Bakanlık zihniyetini değiştirmezse burası Davos değil fos olur” şeklinde konuştu.

EPDK’ya rağmen yatırım

YENİLENEBİLİR enerjide Türkiye’de en fazla lisans alan firma olduklarını belirten Ağaoğlu, “EPDK’ya rağmen yatırımlarımızı yapıyoruz. Bu alanda tam gaz gidiyoruz” dedi. Gelecek salı günü Amasya’da hidroelektrik santralinin açılışını yapacaklarını belirten Ağaoğlu, mayıs ayında ise Sefarihisar’da rüzgar santralini açacaklarını dile getirdi. Doğan Grubu’na gerçekleştirilen 126 MW’lik iki adet rüzgâr santrali satışının, mevcut kurulu elektrik üretim kapasitelerinin yüzde 10’una denk geldiğini vurgulayan Ali Ağaoğlu, “Grubumuzun enerji sektöründen çekildiği gibi bir algı oluşmuş. Tam tersine enerjide daha da güçleniyoruz” diye konuştu.

Sektörü harekete geçiriyoruz

GEÇTİĞİMİZ hafta Maslak 1453’ün satışa çıkan ilk ofis bloğunun satışlarından son derece memnun olduklarını belirten Ağaoğlu: “Satışa açılmayan 3 blok daha var. İlk ofisimizde orta ve küçük ölçekli yatırımcılarımızı hedefledik. Ay sonuna kalmadan satışları tamamlayacağız. Yatırımcılarımız bize güveniyor, kazanacaklarını biliyorlar ve bu yüzden bizi tercih ediyorlar. Projede satışa çıkan konutların da yüzde 90’nından fazlasını sattık. Biz kampanya yaptığımızda piyasa da hareketleniyor, sektörü harekete geçiyoruz” dedi. Ataşehir’deki İstanbul Uluslararası Finans Merkezi  projelerinde çalışmalara da devem ettiklerini belirten Ağaoğlu, 300 bin metrekare satılabilir alanları olacağını ancak bu alanları satmayıp kiralama yapmayı planladıklarını ifade etti.

2 milyon ton Çimento

AĞAOĞLU Şirketler Grubu sanayi yatırımı da yapıyor. Grubun sanayi yatırımlarının başında olan Ali Ağaoğlu’nun oğlu Alican Ağaoğlu, “Düzce’de 200 milyon dolar yatımla çimento fabrikası kuruyoruz. Yıllık üretim miktarı 2 milyon ton olacak” dedi.